Senaste inläggen

tisdag 27 januari 2009

Hundtränaren vecka 4

Har inte så mycket nytt sen förra veckan, främst en insikt i att gå långsamt fram i krypet och höja huvudet så att bakdelen kommer ned ordentligt. En gång har jag kört kryp under sängen, ska nog göra det mera, då blir det ju ett naturligt krypande på ett annat sätt.

Har tränat apportbock à la klossträning en gång, detta ska vi fortsätta med.

Annars har det inte blivit så mycket tränande denna isslaskvecka, ens inomhus. De senaste dagarna har jag haft så ont i nacken så huvudet spränger när jag böjer mig ner. Att då träna en liten hund har inte känts lockande...

Lina har skrivit en massa bra (som vanligt), bl.a. även positiva saker om flexikoppel! Jag har ju bestämt att inte köpa ett flexikoppel förrän Kasper har bevisat sig värdig det (dvs kan gå i alla lägen utan att dra). Dit har vi inte nått än, särskilt inte i skogen och med hundar i närheten. Ska fundera lite på vad Lina skriver, kanske det trots allt kan fungera för oss med? Flexi har ju, rätt använt, sina fördelar också, särskilt om man inte vill släppa lös i skogen.

2 kommentarer:

  1. Hoppas allt är bra!
    Jag lade till ett av Rolf foton, som jag tycker mycket om, i min blogg.
    Hoppas att det är OK - annars tar jag bort det.
    Har naturligtvis angivit vem den proffsiga fotografen är!
    :o)

    SvaraRadera