Senaste inläggen

söndag 4 januari 2009

Vinterkyla

Gick just en kvällspromenad med Kasper i vinterkylan. Termometern visar -17 grader, så vintertäcket åkte på. Har tvättat det, och nu är det lite kort över ryggen. Surt...
Gick, förresten... När han upptäckte kylan tvärnitade han och jag fick dra honom till soptunnan. Sen gick han självmant runt kvarteret, men tvärstannade vid bilen och ville in genom andra dörren. Drog honom vidare, för än hade han inte ens kissat. Han gick frivilligt till nästa sväng = hemåtchans. Drog honom med mig uppför backen till skolan. När vi sen svängde av hemåt hundra meter senare gick det frivilligt igen. Inte förrän huset var inom trevligt synhåll avbröt han sig för att kissa lite som hastigast. Sen ville han in. Basta!

Innehund visar tungan.
Jag får inte bita i bilarna, men titta på får jag iallafall!
Igår var det inte fullt så kallt och vi hade treåringsbesök. De lekte fint med bilarna.
Gick och handlade godis och mötte en stor borzoi, lika hög som Axel.

Sen var det full fart i backen, och jag upptäckte snart att det gick utmärkt att släppa linan utan att Kasper drog iväg på egen hand. Varannan gång putt på tefatet, och varannan gång kast med bollen...
Kasper rejsade ifatt tefatet nerför backen.
Tjoho, tjoho, här kommer en ko! Eller hund...

7 kommentarer:

  1. Härliga bilder, och vad skönt med lite snö uch pulkaåkning!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder... fick inte Kasper åka ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag provade att sätta honom på tefatet, men så fort det började glida skuttade han av. ;)
    Men han ville gärna vara med och nosa på det, kliva upp på det och så, så länge det stod still.

    SvaraRadera
  4. Hej Kasper,
    Jag håller med dig att sätta på vinterrocken är inte kul, jag försöker gömma mig jag.
    Jag inser att jag måste ta husse på en daglig promenad för att han ska vara i form så det är bara att bita ihop.Fy sjutton, inget gårdisliv!
    Du ser verkligen ut att trivas i backen, härliga bilder!
    Vi har bara halt,ingen snö! -17 grader burr!

    SvaraRadera
  5. hm, når jeg ser på billederne tror jeg mere, at kasper er blevet bredere end på at hans vinterfrakke er blevet mindre

    hilsen jenni

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Känner igen inga långa promenader om det är för dåligt väder! Pompe gillar inte ös regn då är han snabb och kissar allt på en gång & sen snabbt in igen! Vi har testat att åka Snowracer, Pompe satt i mitt knä, det var kul! Annars så är snöbollar bästa vintersporten!
    Ha'det bra is nön!
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Tack för infon! Vet du vilken storlek det är? Tycker det är så svårt att hitta rätt storlek, även om man mäter och mäter. Han känns mer som taxmodell än normalhund... :O

    SvaraRadera