Senaste inläggen

lördag 2 maj 2009

Mer slalom – och Enzo skadad

Lilltjejen på halvåret var mycket intresserad av Kasper. Intresset var ömsesidigt.

På eftermiddagen var vi och hälsade på husses dotter med familj. Vi gick bland annat en promenad med snart fyraårige sonen och hittade en skattgömma (geocaching). Han fick välja grej ur skattlådan och valde en ballong framför en leksaksbil. Oväntat val, tyckte vi vuxna.


På hemvägen fick han gå själv med Kasper i kopplet. Det gick riktigt bra, även om Kasper stundvis drog iväg med barnet till någon intressant buske.

Kasper har god uppmärksamhet med noisette i fickan ...

Hemma igen blev jag inspirerad av att se slalombanan stå uppställd väntande. Så efter middagen körde vi en omgång till. Kan inte Kasper få de här? sade husse om de frysta noisettes han köpt och befunnit alltför trista. Jag testade en som slalombelöning, och jisses vilken uppmärksam hund jag fick! Så nu är resten av noisettespåsen Kaspers, ska bara köra allihop i ugnen så de får en torr och bra yta att ha i fickan/godispungen.
En riktigt bra slalomsekvens för oss nybörjare...
Läste nu på kvällen om stackars sheltien Enzos öde på valborgsmässoafton. Blev påhoppad av en kooiker som rymt från sin husse. Vi hoppas verkligen att det bara är en stukning och att Enzo är pigg igen snabbare än kvickt.

5 kommentarer:

  1. Va sjuttion är noisetter?
    Geocoaching verkar kul. Om man nu bara hade en gps, det står på önskelistan.

    SvaraRadera
  2. Precis så ska en lowcarbare fråga. ;) Det är nån slags potatismosbollar som man köper frysta och värmer i ugn. Jag äter dem såklart inte, och tydligen inte heller husse. nedåt i näringskedjan tog Kasper glatt emot dem... ;)

    Geocaching är kul. Fyraåringen pratade massor om skatter som kanske fanns nedgrävda när vi gick hem igen. Satte verkligen fart på hans fantasi. ;)

    Ska sälja min gamla, men en knapp funkar inte så bra, så jag vet inte om jag ska rekommendera köp av den... Kommer att säljas billigt på Blocket/Tradera inom kort.

    SvaraRadera
  3. Trevligt ni har det. Vi kör gammaldags med orientering, man blir så glad när man hittar kontrollen.Hippi med!

    SvaraRadera
  4. Hej Kasper o matte!
    Tack för titten i min gb! Jag går inte på viltspår - hittade den gigantiska rådjursskanken helt av mig själv...Husse var inte överförtjust om jag säger så... Han fick inte tag på mig. Gick undan och sen försökte jag gräva ner den (hopplöst uppdrag försökte husse säga redan från början;-). Till slut fick husse mig att släppa den när jag skulle in i bilen...
    Kan nog göra bra resultat på viltspår - matte har sagt att vi ska gå en kurs till hösten.
    Stort jättelyckatill i dina viltspårsutmaningar - du är ju stjärna redan! Tar gärna emot experttips från dig om du vill.
    Hälsa matte från min matte!
    //Janos

    SvaraRadera
  5. Janos: Min matte skulle genast ha grävt ner den på ett kallt ställe hon kallar frys - att ta fram en annan dag så jag får leta reda på den i skogen en gång till...
    Du är ju så bra på att spåra, så du får säkert stor glädje av en viltspårkurs. Tack, håll gärna tassarna för mig 16 maj. /Kasper

    SvaraRadera