Senaste inläggen

måndag 18 maj 2009

Fästingtävlingen

Först: ett stort tack till alla som gratulerat till anlagsprovet! Vi är jätteglada och planerar att fortsätta i öppen klass efter semestern.

Beträffande fästingtävlingen så tar den ju egentligen slut på onsdag. Men ...
Häromdagen försvann Kaspers bärstenshalsband. Jag har in i det sista hoppats att det ska komma fram här hemma, men det verkar som om vi har tappat det nånstans ute på vift. Tävlingen får alltså avbrytas i förtid. En vinnare måste givetvis utses ändå. Under den period vi har haft halsbandet på har Kasper haft två krypande fästingar på sig, men ingen som satt sig fast. Det innebär ... tada tada ... att Tina med sina två labbar står som vinnare! Grattis!

Det innebär också att jag förkastar bärnstenshalsband som antifästingprodukt. Kan den inte ens sitta kvar på honom i två veckor, hur ska det då gå hela sommaren? Jag har alltså idag inhandlat och sprutat på Frontline, som jag bedömer som det snällaste av de gifter man kan inhandla på Apoteket för detta ändamål. Hoppas han inte visar sig överkänslig mot det, och att det är tillräckligt elakt mot alla franska kryp vi kan råka på.

2 kommentarer:

  1. og kasper tillykke med din fine præstation, spor er lige noget for en rigtig gårdshund
    hilsen fra danmark og bror bárdur

    SvaraRadera
  2. Tack för det!
    Våra grannar har hitils tagit 6 fästingar på sin hund med bärnstenshalsband så jag fortsätter med mina scalibor.

    SvaraRadera