Senaste inläggen

fredag 20 mars 2009

Lite vårkänslor

Det var inte så varmt idag när Kasper och jag cyklade bort till Ormsta och träffade Enzo med matte för en trevlig promenad, men snön håller definitivt på att smälta bort och här och där börjar man märka hur lerigt det kommer att bli väldigt snart.
Vi hittade embryot till en ny promenadslinga som nog blir kanon när vi fått utröna den lite mer.
Kasper var inte fullt så lyhörd idag som jag skulle önska. När han inte kom med detsamma blev det koppel en stund. Skulle visa det sneda trädet, men hittade det inte. Snopet. Får leta igen, för såna sneda träd växer inte på träd...
Efter cyklingen hem igen har Kasper slaggat resten av dagen.

Imorgon bär det av in till stan och hundfiket. Blir spännande att se hur en Roslagsvagn full av hundar ska fungera, men Kasper har ju åkt både tåg, buss och båt förut så för hans del borde det gå skapligt. Värre för nån golden som aldrig provat.
På söndag är det viltspårprov, och jag fick just veta att vi ska vara här i trakten. Vilket plus! Antagligen kan vi gå eller cykla dit, ska rekognisera lite innan så jag vet exakt var vi ska träffas.

Ytterligare ett vårtecken, alltså, att kurserna drar igång mer på allvar. Nästa fredag ska vi på kurs mitt på dagen, fem hundar anmälda till träningspromenad i skogen. På lördagen är det MH och på söndagen börjar fortsättningskursen i viltspår.
Nu väntar jag bara på att få veta när agilitykursen drar igång, så är våren liksom fullspikad.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Verkar vara vårkänslor på gång hos dig med! Härligt vad ni håller i gång.
    Hoppas jag också kommer med på en ny agility för jag tror att det skulle passa Hippi som hand i handsken.
    Just nu så bara njuter vi av att våren är på gång och att lilla Noella snart är här. Nästa söndag ska vi träffa Bond hoppas jag!

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Hälsa Bond-brorsan från Kasper.
    Det ska bli så gulligt att följa Noella på Hippi-bloggen. Vi får väl se om hon kanske är lite tuffare är storasyrran... :)

    SvaraRadera