Senaste inläggen

söndag 15 mars 2009

Kasper är trött idag

Det märks att det var mycket aktivitet igår. Idag tänkte vi passa på och ta en liten cykeltur då gångvägarna plötsligt lyser svarta igen. Kasper gillar ju aldrig att ta på sig selen, och idag var inget undantag. Han fick på den och gick mot dörren som leder ut till bilen. Han bara tittade på mig när jag öppande dörren åt andra hållet.
Jag struntade i honom och gick ut och låste upp cykeln och lade kopplet i cykelkorgen. När jag kom in igen och ropade på honom gick han istället bort till sin korg och lade sig. Pyret. Nå, han är ju inte större än att han får följa med, vare sig han vill eller inte.
Väl ute på trappan ruskade han lite på sig och började sniffa in vårluften. När jag så satte fast honom i cykeln travade han villigt med medan jag ledde cykeln ut till gatan. Inga problem sen att cykla cirka fyra kilometer i lagom tempo.
Väl inne igen fick han ett välbehövligt bad, och nu ligger han nedbäddad under sin gosiga fleecefilt i bädden och myser. Inte ens han lär behöva så himla mycket mer aktivitet idag.

5 kommentarer:

  1. Vi hade också vårsol i dag.
    Hippi myste med lillhusse som sitter i rullstol.Hon tycker det är spännande att sitta i knät när vi körde i dag.Hon förstår att lillhusse behöver extra omvårdnad nu i form av närhet och många pussar.Snart är han bra och kan springa med henne.
    Hippi gillar inte heller sele, springer också och gömmer sig. Trodde vi klämt henne eller något sånt fast vi inte haft den uppfattningen,men det är något som gör att hon inte vill ha selen på! Gårdismaner?

    SvaraRadera
  2. Stackars lillhusse, brutit benet vid skidåkning?
    Jag vet inte heller vad som orsakat seloviljan. Men så snart vi kommit ut (bil eller cykel brukar den selen betyda) så är allt bra. Men just innan vill han inte vara med... ;)

    SvaraRadera
  3. Enzo säger;

    Hej kompis! Åkte du oxå ner i badbaljan i går? Matte tyckte att jag såg ut och luktade som en riktig skogshuggare när vi kom hem från landet, så jag fick en rejäl dusch och schamponering. Nedrans matte fipplade dock med schampooflaskorna så nu luktar jag kärringparfym i stället för det vanliga hundschampoot. Nåja, jag ska nog hitta nåt bra att rulla mig i inom kort. Ses snart??

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Människoschampo! På dej och din storpäls! Matte säger att jag snart har gjort av med min första schampoflaska, en flaska på två år ungefär blir det på gårdisar. Ni shelties har väl en annan förbrukningstakt?

    SvaraRadera
  5. Faktum är att pälsen blev himla vit och len, men doften är ju sådär... + att matte snoozar på mig hela tiden och säger att jag luktar så gott. Som jag inte gjorde det innan, eller??

    SvaraRadera