Senaste inläggen

fredag 6 mars 2009

Helgfunderingar

De sade på teve igår att det ska komma mer snö på måndag. Suck. Därför sitter jag som bäst och funderar på helgens aktiviteter. Jag vill ju helst öva viltspår minst en gång innan vi ska gå provspår på fortsättningskursen bortåt Vaxholm nästa söndag.
Funderingen just nu är om jag ska lägga ett spår imorgon bitti i närheten av golfbanan, låta det vila några timmar och sedan ta det efter golfbanerundan? Då har jag söndagen som reservdag om jag känner att vi behöver öva mera.
Det gick ju bra sist, förutom att jag lade vinklarna lite för tätt, så att Kasper genade. Ska vara noggrannare den här gången, och den skog jag tänker på ger mig också större urymme att breda ut mig som jag vill.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag räknar med att King kommer att väga mer då han inte är klar i kroppen ännu. Pompe väger drygt 11 och han är bara skinn och muskler. Han har aldrig lagt på sig, alltid haft mat stående framme. Jämför inte med JRT känn på Kasper! På Pompe kan man känna revbenen om man känner utmed bröstkorgen. Tar man tag i huden så är den tunn. Pompe har en kort päls också, King har tjockare vilket gär att han nog inte kommer att se ut som en vinthund! Känn på musklerna, fasta och fina? Jag upplever att vikten varierar mycket på de olika hundarna men så ser dom ju också väldigt olika ut!
    Lycka till med spårträningen! King tycker att agility och targetträning är jättekul!
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tror som sagt att vet.sköterskan jämförde med en JRT, och det är klart att man inte ska!

    SvaraRadera