Senaste inläggen

lördag 29 maj 2010

Swedish Game Fair på Tullgarn

Åkte och kikade lite på Swedish Game Fair på Tullgarn idag.
Labbe som testas på en rullande vildsvinsapparat.

Hittade Katarina och Ellis vid deras första ruta. Katarina hade redan gått men Ellis och hennes parkamrat lyckades jag fota.
Parkamratens hund.

In för avlämning.

Startdags för Ellis och Extra.

Tjoho, här kommer första dummyn.

Lätt oskarp närbild av Extra.

Extra hoppade över balarna fint på utvägen, men sprang runt på tillbakavägen.

Sen gick jag en shoppingsväng och när jag kom tillbaka var de försvunna. Hörde av Åsa att Katarina brutit, men Ellis vet jag inte. Det var mycket jaktgrejer, det ena kikarsiktet längre än det andra. Det hindrade mej inte från att hitta lite prylar att fylla ryggsäcken med.
Det regnade rätt rejält mellan varven, men jag lyckades fota lite miljöbilder ändå.




Shoppingresultat:

  • Jacka Sandfield, tunt och lätt regn- och vindtätt material som andas, avtagbar luva och ärmar, ficka bak
  • Stövlar Genzo Trapper Extreme, breda skaft, bred läst, lätta, verkar varma till skillnad från vanliga gummistövlar (nu ingick ett par knästrumpor plus skötselmedel för att hålla neoprengummit mjukt och fint)
  • Två smådummies till Lakrits: Mystique Dummy Markering och Mystique Dummy Pocket
  • Ett mjukisdjur till Lakrits: and med naturtroget pip
  • Lite hundgodis till Kasper
  • Fyra korvar från Vaggeryds chark för 100 kr, valde 2 vildsvin, 1 hjort, 1 brännvin
  • En Forbondekorv från Björks i Färila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar