Senaste inläggen

torsdag 27 maj 2010

Rallyträning inför söndagen

Med regnmolnen mörkt hotfulla i horisonten anlände vi till klubben. Efter att ha fixat lite pappersexercis plockade jag fram lite skylthållare och byggde en kort rallybana. Det var bara ett fåtal personer där, och alla snackade, ingen tränade. Så Kasper och jag körde banan två varv och jag passade på att träna belöning med kokt älgkött i stolsryggan.
Jodå, vissat hade han bra fokus mot den ryggan!
Lite småmissar som vi tränade lite extra. Och så lade han sig en gång på Sitt. Suck. Tycker vi tränar det mycket, men det sitter ändå inte hundra.
Nu har jag plockat med mig lite skyltar så vi ska kunna ha en ”framhoppningsbana” på söndag. Jag gissar nämligen att det kan gå lite enklare om Kasper vet på förhand vad det är vi ska göra, så det inte blir någon överraskning när vi står på startlinjen.
Satt sen och snackade lite med ett par klubbkompisar och fick det suveräna tipset att lägga kompostgaller över nysått gräs. Lotta, precis som jag, har en grävglad hund. Och fyller man igen och sår nytt kan man ge sig sjutton på att det blir upprivet inom kort. Kompostgaller har de flesta hundar respekt för, och med ett sånt liggande på marken har deras hund tagit en lov runt och gräset har kunnat växa upp ifred. Det där ska jag allt testa nu när jag ändå kommer att vara hemma med valp i sommar, och har tid och vattna och så.

2 kommentarer: