Senaste inläggen

söndag 30 maj 2010

Framförmappen och ny superbelöning

Jag testade Kaspers framförmapp i morse. Det står klart vad vi tränat den sista tiden:

  1. Hoppstå
  2. Backa
  3. Snurra runt
  4. Ligg
  5. Stå
Ja, det är ju 1, 3 och 5 vi har tränat, de andra fanns kvar så starkt sedan tidigare. De där kommer jag att behöva på kursen imorgon. Och lite till. Har tyvärr tappat bort läxpapperet, så slarvigt av mig. Har haft det med lite överallt för att träna olika moment, och nu är det puts väck. Vi får väl se om jag glömt bort något totalt.

Superbelöningen, då:
Igår kväll satt vi och tittade på en bluerayfilm. Husse hade för första gången i Kaspers (snart) treåriga liv köpt en påse chip, med smaken sour cream and onion.
Vips var Kasper framme med en leksak hos husse.
”Kan jag få byta den här mot ett chips, husse?”
Snart kom det största och finaste benet och byttes mot ett chips. Och ännu en leksak. Och en till.
Det tog inte lång stund förrän vi hade en hel hög på bordet. Kasper rensade runt på husets alla golv i jakten på bytesobjekt mot de åtråvärda chipsen.
Nu är ju varken salt eller lök nåt man egentligen ska ge hundar, men några enstaka är säkert ingen fara.
Det kan ju vara bra att ha en superbelöning i bakfickan som är lite enklare att få tag i än älgkött...
Tror dock inte att ens chips med sour cream and onion-smak kan få gunstig herrn att upphöra med nosandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar