Senaste inläggen

söndag 16 maj 2010

Suga tummen

Idag var vi och kikade på de små telningarna. Ja, Kasper fick stanna hemma, men både husse, jag, lillmatte och hennes pojkvän for den timslånga vägen till Thorsvi bortåt Enköpingshållet.
Fina mamma Guinness

Guinness kom och hälsade helt lugnt, inte det minsta orolig att vi utbölingar skulle komma och klämma för mycket och närgånget på hennes fina små valpar.
Här sitter jag verkligen i högsätet.

Hela bunten kommer på visit. De var så klart helt bedårande underbara. 

Högertiken, Huvudet och Nacken.

Emellanåt levde de rullan.


Av hanarna verkar Huvudet vara kaxigast, iallafall för tillfället. De båda gråbruna hanarna kändes rätt likvärdiga till sättet, även om Nacken charmade lite extra genom att slicka mig riktigt ren på hela vänsterhanden och sedan suga tummen en lång stund.
Ryggen

Nacken

Huvudet
Huvudet igen

Även tikarna var framme och klängde och klättrade. Efter att ha varit vakna och aktiva i kanske en halvtimme föll de alla ihop av stor utmattning och låg utdrällda som kläderna i ett tonårsrum (oj då, nu ligger jag illa till, efter den liknelsen...).


Busungar

Rullen är till att klättra och sova på, tycker valparna.

Sara och Simon beundrar en valp


Ellis, som ska bli matte till en av tikarna och redan är matte till en annan Thorsvihund, Extra, och Agnetha, matte till Thorsvihunden Kiwi, kom förbi och hälsade. Kanske inte så mycket på oss som på valparna... :)
De sover sött på gosetuppen

Liten tik, tror jag

Jag lämnade kvar en grön snuttefilt som Lakrits ska få ta hem med mamma- och syskondofter på, så han inte längtar ihjäl sig sen. Sen, när är det? Den 16 juni hämtas han hem till oss. Men redan dessförinnan blir det ett nytt besök den 3 juni, då har de hunnit fylla sex veckor.

12 kommentarer:

  1. Härliga bilder på härliga vovvar! :-)

    SvaraRadera
  2. Helt bedårande!
    Hur kommer det sig att Kasper får en stor lillebror? (Alltså, hur har ni valt labrador?)

    SvaraRadera
  3. Hej! Här är också en blivande valpköpare som hittade in till din sida för att få se lite bilder!! Vad kul, otroligt vad de växer!! / Lina i Västervik

    SvaraRadera
  4. Hallå där Kasper, vad hålls de med i din flock!!! Nu får vi allt hålla stången mot inkräktare...Ska de ha en labb? Varför det, när det finns gårdiars????
    Har du kollat in min blogg? http://janos.bloggo.nu
    Tjingeling o stå på dig polarn!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder...man blir ju typ sugen på en liten igen :) Speciellt med Guinness som mamma! Det kommer bli toppen.

    Ha det bra!
    Jill

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder! Är så klart jätteavundsjuk på att ni än en gång får känna den där härliga känslan av resan mot att få hämta hem sin valp!

    SvaraRadera
  7. Åsa: Tack! R har fotat och jag har photoshoppat.
    Lakrits advokat: skönt att han redan fått en advokat, särskilt en som vräker sig nere på rivieran; ger en bra image. :)
    Jag valde labrador efter noggrant övervägande, funderade först kring nån bruks light (beauceron, vit herdehund, korthårig collie m.fl) men ingen kändes riktigt rätt i nuläget (därmed inget sagt om framtiden). Vanlig labbe kändes heller inget kul, däremot träffade jag flera jaktinriktade labbar på en viltspårkurs och såg hur de arbetade i det sammanhanget, hur trevliga och samarbetsvilliga de var. Att träna apportering och sånt verkade också väldigt kul. Så sen snöade jag in på att hitta rätt kennel (det har jag gjort!) och därefter väntade vi på valpar i ett drygt år medan Kasper mognade till lite mer.
    Lina i Västervik: jättekul att du hittat hit! Det ska bli så kul med en valp från den här kullen, är det en tik eller hane du ska ha?
    Janos: så klart jag håller koll på din webbsida. Gårdisar har alltid en plats i hjärtat, men nu ville jag träna lite andra grejer. Kasper får kanske testa en och annan minidummy också, vem vet... Och jag vet att du har den vackraste avkomman i världen! :D
    Jill: Visst är det så att valpdoften och den mjuka härliga pälsen riktigt går genom bilderna fram till betraktaren? Guinness är en mycket stolt och rutinerad mamma.
    Enzo: Ja, det ska bli hur spännande som helst! Du kan få komma och mysa lite sen...

    SvaraRadera
  8. Hej igen!
    Vad roligt att det verkar vara en till som är ganska ny på det här med apportering!! Jag trodde jag var ensam om det! Det är en tik vi ska ha. Fortsätter följa din blogg!

    SvaraRadera
  9. Lina: jag förstod på kennelmamman i söndags att det är två mer labberutinerade köpare och fyra som "bara" är hundvana. Vad har du haft för hund tidigare? Vi kommer helt säkert att ha en A2-träningsgrupp vad det lider, hoppas du dyker upp från V-vik till den emellanåt. :)
    Det är bara kul att du håller koll här i bloggen. :D

    SvaraRadera
  10. Hej, vilka fina bilder ni tog. Vi ska också ha en valp ur kullen!
    Mvh Anita

    SvaraRadera
  11. Hej Anita! Kul att fler blivande valpägare hör av sig här! Var det ni som bor på Lidingö? Ska ha en hane? Har en rottis sen tidigare? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

    SvaraRadera
  12. Ja, jag ska verkligen försöka komma och träna då och då. Min man kommer från Uppsala så vi har mkt släkt o vänner där. Det är roligt att Anita o Jörgen även vågar sälja till oss "vanliga" hundägare... Och roligt att vi redan har hittat varandra flera av oss!

    SvaraRadera