Senaste inläggen

måndag 24 maj 2010

Cykling, hundpromenad och älgkött

Idag var våren tillbaka efter först en högsommardag i lördags och sedan en åskig höstdag igår. Alltså tog jag chansen och cyklade med Kasper mitt på dagen, drygt 4 km blev det.
På eftermiddagen träffade vi Enzo för första gången på länge och gläder oss åt att han blivit mycket piggare med nya medicineringen mot sin brist på sköldkörtelhormon.
Sen ringde Agneta H och hade hittat lite älgkött i frysen åt mig. Eller egentligen åt Kasper. Så då blev jag ju tvungen att åka på rallyträningen också, fast jag egentligen tänkt skippa den idag. Tack snälla, nu ska det kokas gottgott till tävlingen.
Vi körde banan tre gånger. Första gången gick det uruselt. Han nosade, han hade totalt glömt hur man gjorde Fronten, han ville ångloksdra bort till belöningsskålen. Nästa gång gick det aningen, men inte mycket, bättre. Tredje gången gick det halvskapligt.
Måste komma ihåg här hemma att träna på att lägga gröna belöningsskålen i min stolsrygga, för den glömmer jag ju alltid att ta med mig till träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar