Senaste inläggen

tisdag 10 februari 2009

Kul kurs startar snart

Vi ska börja på en kurs på lördag, ska bli kul:
Vill du ha kul med din hund på promenaderna? Då är det här kursen för dig. Vi kommer att vara ute i skog och mark och ta tillvara på det som finns där, och hitta på roliga och kluriga aktiveringar för dig och din hund. Ex. Nosaktivering, problemlösning, skogsagility, balansövningar, Bus & Lek, nytta & nöje för hund och ägare, prova olika belöningar etc. Mycket smått och gott som man kan ha nytta av i vardagen, på lydnadsplanen eller agilitybanan. Hundarna kommer att vara lösa under promenaderna.

Jag kommer att ha med långlina, för även om Kasper kan vara lös är jag inte alls säker på att det går lika bra med ett gäng andra jyckar i närheten. Vi får se efterhand... Det är läge för stolsryggan och varma kläder, för vi ska fika ute också.

Glöm inte heller att rösta på bästa arbetande hundbilden.

2 kommentarer:

  1. Va skoj med kurs, den låter rolig. Du är verkligen uppfinningsrik med krypet.
    Ha en bra helg!
    Tina

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas den blir kul, även om det är läskigt halt ute nu att släppa ihop hundar med varandra. Utifrån kursbeskrivningen tror jag att vi har gjort rätt mycket av det där tidigare, men Kasper behöver framför allt störningen med andra hundar, och jag behöver uppiggas med lite kursaktivitet. Det blir så lätt att man följer gamla hjulspår med hunden, utan att hitta på nåt nytt.
    Krypet var verkligen bra. Alla mina idéer var ju inte så lyckade, men vi hade en jättekul stund ihop där på golvet. Ska testa snart igen, så får vi se vad han minns. Vi har ju verkligen inte bråttom att komma nånvart med krypet, så har vi skoj på vägen är det värt det hela.

    SvaraRadera