Senaste inläggen

onsdag 18 februari 2009

Lycka!

Husse har stått för dagens promenader, så jag kunde fokusera på lite inomhusträning. Jag gjorde fem perfekta apporteringar på raken inne i köket. Så härligt! Det var flera veckor sen sist, och det märks en tydlig förbättring. Det där med att sova på saken är inte alls dumt.
Ska se om någon vill filma oss också, så jag kan se vilka detaljer vi behöver slipa mer på. Återkommer...

Okej, här kommer den, inte med bästa kameran, men iallafall. Givetvis gick det inte riktigt lika bra nu som tidigare idag, men så är det ju alltid när man ska filma. Ser fram emot synpunkter. Måste han till exempel sitta vid avlämnandet, eller godkänns det om han står vid min vänstra sida? Alla förbättringsidéer mottages gärna...

3 kommentarer:

  1. Va lyxigt! Det är skoj när man ser framsteg och det är nog inte alls dumt att sova på saken.

    SvaraRadera
  2. Fint!
    Ja, han måste sitta vid avlämnandet och får inte tugga. Låt det gå ca 3 sekunder innan du tar den ur hans mun, så har du endel till godo!

    SvaraRadera
  3. Okej, då vet vi vad vi ska jobba vidare med. Jag tar apporten lite snabbt nu, det vet jag. Det är för att han ska förstå att den ska hamna i min hand och inte släppas på golvet. Nästa steg nu blir att utöka detta i tiden. Ska nog testa lite med omvänt lockande för att se om jag kan få honom att behålla apporten längre.

    SvaraRadera