Senaste inläggen

söndag 8 februari 2009

Skogspromenad med geocaching

Idag gick vi skogspromenad med flexi som omväxling till golfbanans fria vidder. Tycker flexit funkade riktigt bra, förutom att låsningen oväntat släppte en gång, så jag fick ta till handen och stoppa linan medan en bil passerade på grusvägen. Därefter funkade låsningen perfekt, så det var nog bara jag som inte fått in knappen riktigt ordentligt.
Han betedde sig mycket civiliserat vid de hästar vi passerade.
Vi tog två cacher under promenaden, varav den första låg gömd i ett gammalt militärvärn. Medan jag stod hopkrupen (bara nån dryg meter högt i tak) och tittade mig omkring hittade Kasper raskt sin första cachegömma. Han nosade väldigt ivrigt på ett visst ställe, så jag kikade efter – mycket riktigt, där under en sten, en bräda och lite gamla löv fanns den. Duktig geohund!
På tillbakavägen tränade jag ett par korta pass fotgående, som gick lika bra som igår. Sen lite Stanna med köttbullskast. Det var populärt nu med.
Ikväll gick hela hans middag till inomhusträning. Vi började med kryp, vilket var ett tag sen vi tränat nu. Körde först med targetpinne, sen med bara handen. Han kryper inte så många steg i stöten, men jag tycker att de krypsteg han tar börjar bli finare och med mer flyt. Så jag är jättenöjd, finns ingen anledning att gå fort fram med detta moment. Jag provade även att dra handen i en böj åt vänster respektive höger, och han kryper med. Jättebra!
Avslutade med lite fotgående, särskilt då vänstervändningar på stället, som gick kanonbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar