Senaste inläggen

tisdag 18 mars 2008

Kasper är ojämn



I helgen hade vi besök. Kasper tyckte det var jättekul att busa med två-och-ett-halvtåringen. Pojken i sin tur tyckte det var skojigt att leka dragkamp med repbollen, och fick på så sätt Kasper att följa fint bakom sig. Man har vissa fördelar av att vara så där liten. Så enkelt har jag aldrig fått honom att gå så där fint. Häpp.
Igår var vi på VaBK-kurs och Kasper var kanonbra! Vi passerade hundar en masse, hälsade med hunden vid sidan, gick zickzack mellan koner och annat. Kasper fick visa hur man går balansgång på bänk. Inga problem för en gårdshund.
Lite snöade det, men inte värre än att han stod ut. Värre var det ikväll på Cattlins kurs. Mer snö, och efter halva tiden hade han fått nog. Han busade en gång genom att sticka till först taxen och sen gårdshunden när han skulle sitta fint och vänta på att få hoppa hinder, så sen blev det koppelhoppande. Annars var han rätt svår att få kontakt med, inte alls samma geist som igår eller förra gången hos Cattlin. Tror det var vädret. Ojämn är han iallafall, men det kanske är naturligt.

1 kommentar:

  1. Hej Kasper!

    Jag ser att du gillar barn som är ungefär 2,5 år gamla, det gör jag också. Jag har en kille i mitt område som är i den åldern och vi gillar att leka med varandra. Däremot tycker jag att killar i 10-12 års åldern är läskiga. Jag skäller ofta på dem eftersom de är så busiga.

    Hälsningar Sotis

    SvaraRadera