Senaste inläggen

fredag 7 mars 2008

Hundpass och ny cykel










Åkte in och skaffade hundpasset idag. Veterinären sade att Kaspers antikroppsvärde låg på 4,57 och man behövde ha minst 0,5, så det var visst jättebra. 400 kronor för detta, plus 1000 kr för analysen, dessförinnan 360 kr * 2 för rabiessprutor. Låt se, 2120 kr. Lite dyrare än ett människopass, kan man säga. Ska gälla till 2010 innan rabiessprutan behöver förnyas.


Vad gör man inte för den lille?







Sen åkte vi för att lämna in min Trek på växel- och allmän vårservice, och då hade de rea på racercyklar. Jag har länge varit sugen på en, men var osäker på hur jag skulle gilla bockstyre. Men cykeln var så trevlig och hade ett så bra pris att den blev min. Häpp. Fin, va?
Vårkänslor får man av den här bilden, tagen idag.



Sen har ju vårt nya begagnade storobjektiv 300 mm/2.8 kommit. Husse har testplåtat, kolla senaste porträttbilden på Kasper. Wow! Klumpigt är det (understatement), men vilka fina bilder man kan ta med det om man bara orkar släpa det med sig.

Och det här är UTAN motljusskydd. Den klumpen på en extra plåtdecimeter kan göra vem som helst mörkrädd.

2 kommentarer:

  1. Hej,Kul att se er på bild. Ni ser mäkta stolta ut.Ingen billig historia för att få ta med oss gårdisar på resa.Vilka vår känslor att köpa ny cykel och få dra ut i naturen.Hoppas du antar utmaningen Kasper att reisa iväg med matte.
    Min husse har också köpt ny kamera och gått kurs för att kunna använda alla finesser.Utmaning blir att fånga mig på bild. Matte föredrar autofokus!

    SvaraRadera
  2. Skrev "hundpass" i sökrutan på Google och fick upp eran härliga blogg. Extra roligt var det ju att Ni också har en D/S gårdshund!! Ska ev. åka till Danmark och behöver info hur man skaffar hundpass. Nu vet jag!
    Voff
    Abbes matte

    SvaraRadera