Senaste inläggen

söndag 10 februari 2008

Kasper cykeltränar

Lite revansch från igår - dagens cykelträning gick jättebra. Fortfarande kör jag bara samma lilla återvändsgatstump, korta stunder i taget, bara för att han ska vänja sig vid allt.Sen måste han ju kunna sitta stilla och fint i cykelkorgen också. Det beställda cykelkorgskopplet är på väg, än så länge knyter jag vanliga kopplet om styret. Visst ser det ut som om han aldrig gjort annat? Fartvindsglasögon à la Snobben är väl det som saknas...


5 kommentarer:

  1. Hej,
    Oj,vad härligt det ser ut med att träna med cykeln.Jag hade en pudel för långe sen och vi cyklade gärna och hon njöt av att åka cykelkorg.
    Verkar som en tuff utmaning med en gårdis som har så mycket energi och vilja.
    Ser ut som du har ett så omväxlande och spännande program för Kasper, han ser så nöjd ut.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad härligt det ser ut att springa bredvid din mattes cykel. Själv får jag nöja mig med att kuta vid sidan av husses elrullstol. Det började husse öva med mig då jag vara fyra månader gammal och jag gilar skarpt när vi är ute tillsammans.

    SvaraRadera
  3. Hej! Kasper har onekligen mycket energi och vilja, ska göra mitt bästa att möta upp detta. Cykling framöver borde ta udden av en del av överskottsenergin.
    Sotis, kul att höra av er! Jo, antar att cykling och rullstolskörning har många gemensamma nämnare. Att svänga högersvängar i lite fart verkar lite svårt, det har vi inte vågat oss på ännu, dessutom när det hamnar trafik på Kaspers högra sida (igår skulle en parkerad bil plötsligt köra iväg). Men vi kommer ju mest att hålla oss på gång- och cykelbanor när vi väl vågar oss lite längre bort från övningsgatan.

    SvaraRadera
  4. Halloj brosan!
    Om du kommer till Småland nån gång får du hänga med mig och Bond och spåra! Vi är riktigt haj på det! Numera är vi så stora att vi måste rasta hjärnan.. inte bara benen.

    SvaraRadera
  5. Nä va söt Kasper va i cykelkorgen måste vara kallt nu att cykla med hund tycker Simba är i alla fall på promenaderna så vi ska vänta tills det blir varmare....
    Men skulle vara kul om jag kunde få i Simba i cykelkorgen har inte provat han har blivit större....
    Få se hur det går när det har blivit varmare...
    Kram sara o Simba

    SvaraRadera