Senaste inläggen

lördag 31 oktober 2009

Rallyavslutning + viltspårkurs

Idag var det en hektisk dag. Som tur var har Kasper hunnit krya på sig och vi har hunnit träna lite mer rallymoment de senaste dagarna. Nu är han lite övertränad på Ligg, visade det sig, för han erbjöd frivilliga sådana när han egentligen skulle sitta. :)

Rallyavslutningen hölls med både blå och röd grupp, så vi var väl runt 16 ekipage. Vi fick börja med att bygga varsin bana (röd + blå), två av dem vi ritat ihop på teorikvällen. Dessutom gick vi tipspromenad med ett rallymoment + fråga per skylt. Anette hade varit tidsoptimist och trodde vi skulle hinna köra två banor, men det blev till slut bara den röda som kördes, så fick de som ville köra den blå efteråt. Eftersom jag behövde dra vid 13 bad jag att få börja köra röda banan som första ekipage.
Vi gjorde såklart lite småmissar, några små nosanden, några sträckta koppel. Men på det hela taget är jag jättenöjd. Jag lekte igång honom före start, så vi hade finkontakt när vi gick in på banan och den behöll vi hela vägen igenom. På något ställe lade han sig istället för att sätta sig framför mig, och ett moment fick vi ta om pga min otydlighet. Men totalt sett kändes det som en helt okej runda. Tyvärr har jag inte fått nån feedback av Anette, eftersom hon körde vidare resten av ekipagen medan jag gick in till mikron och värde min medhavda matlåda. Den åt jag sen på verandan med utsikt över rallyplanen. Hann se alla ekipage, men sedan skulle de gå in och avsluta och då blev jag tvungen att istället åka.

Kasper fick hänga med till viltspårkursen och vi hann gå en kort promenad innan alla dök upp. Det var kul att träffa den dsg som är med på kursen. Likaså hade vi en ny tollare som också var en kul bekantskap. Kursen gick bra även idag, men jag får ta på mig att tina blodet ännu längre i förväg (hade ändå tinat sen 8 på morgonen) + ha med tratt till nästa gång. Nåväl, det löste sig.

Jag har anmält oss till VaBK:s KM i rally som hålls den 14 november. Då är det dags att hålla alla tummar och tassar på riktigt!

Nu får Kasper en hussevecka, för själv åker jag och en kompis till Barcelona för att njuta av lite spansk höst, tapas, Gaudi-arkitektur och vad annat man kan hitta på i denna katalanska metropol. Får se om det blir nåt fjärrbloggande, inte helt säkert.

4 kommentarer:

  1. Vilken lyx att få åka till värmen nu. :)
    Klart vi hållar tassar och tummar när det är dags för tävling. Kul att hitta en till som håller på med rally. Kanske kan bli en rallygrupp på nästa träff.
    Njut i solen nu. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Harriet: Det ska bli sååå skönt med lite värme!
    Rallygrupp vore kul, så man kan få lite konkreta tips om vad man bör fila mer på. Här på vår kurs är det nog bara jag som kör med klicker (vår instruktör också, men inte på kursen).

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en trevlig resa!!

    SvaraRadera