Senaste inläggen

torsdag 8 oktober 2009

Rallyträning

För första gånger på länge pallrade vi oss till torsdagsträningen. Vi var några som bestämt oss för att köra rally. Det var ovanligt mycket folk där, bland annat en del duktigt lydnadsfolk.
Kasper var givetvis på hugget, men vi hade gått med skapligt fokus varvat med Fri på vägen dit från bilen, och nu gjorde jag likadant tvärs över planen bort till agilitygänget som också var där.
Jag hittade Anette och lånade nycklar till rummet med rallymaterial. Kasper kastade sig över en så vänligt inställd själ som Anette, och Kicki fick sig nog en slick också.
Sen gick han riktigt skapligt tillbaka över plan och fick sitta bunden och kika på allt medan jag plockade fram skyltar.
När jag nästan fått färdigt en bana kom Carola med son, plus en annan tjej, med varsin golden. Snart dök en flat upp också. Vi körde banan kanske fyra gånger och det gick riktigt bra. En gång ville han inte lägga sig och ett par gånger var det svårt att få fokus vid starten, men jag kom på att peppa med "Ska vi köra rally" samtidigt som han fick slicka lite skinkost från tuben före start. Då kom uppmärksamheten som en raket, och så avslutade vi med repleksak och skinkost. Det visade sig vara en bra strategi, för det gick lättare och lättare att få startfokus.
Carola gick bra såklart, den andra tjejen också, men hon hade lite problem med vänstersvängarna. Flatten var mer okoncentrerad än Kasper, särskilt i början av banan, men när han fått upp fokus gick det riktigt bra.
Nu har vi kurs igen på lördag.

2 kommentarer:

  1. Kul att ni hade en bra session! Vi har verkligen hamnat i ett kursträsk, både du och jag - men visst är det kul?!
    Vi har avslutning på agilityn nu på söndag, sedan är det uppehåll till den 25/10 då lydnadskursen startar igen
    Ha en fin helg!

    (Dags för en recap snart?)

    SvaraRadera
  2. Det är jättekul, faktiskt!
    Såg du min utmaning till dej att ställa upp på KM i agility 14 nov? Det grejar du lätt!

    Gärna recap, när då?

    SvaraRadera