Senaste inläggen

måndag 26 oktober 2009

Frivilligt läggande

Det har regnat idag. Husse har gått flera promenader med Kasper, så nu före middagen kände jag att vi allt fick ta en sväng. Vi gick upp till en kvällstom asfalterad parkering och där provade jag att få till ett frivilligt Ligg på den blöta asfalten. Efter lite testande av Sitt och Backa kom där ganska snabbt ett Ligg. Snabb korvbelöning nere vid marken. Nästa gång gick det direkt att få till ett Ligg. Stor korvbelöning med lite avslutande spring.
Vi gick vidare till en bra gatlykta och jag provade igen. Jodå, lika bra nu med.
Avslutningsvis provade jag när vi kom till en grusväg översållad med genomvåta gula höstlöv. Under en ny gatlykta ställde jag mig beredd med nya tussleksaken. Han kikade lite på mig, men sedan lade han sig direkt. Tjoho, leksaken åkte fram och han fick jaga omkring efter den en stund.
Tre Ligg på våt asfalt och ett på blöta löv, vad sägs om det för en klenmagad gårdshund? Jag är sååå glad för Idas tips!

Tomma hundar arbetar bäst. Kaspiskt ordspråk

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat!! Vad glad jag blir att ni tränar så fint! Heja heja! :)

    SvaraRadera
  2. Enzo säger;

    Vaddårå, som om din matte skulle lägga sig nakenfis på regnvåt asfalt, eller?
    Gött att du får lattja och korv för besväret, men du får nog låta pälsen växa lite nu om matte funderar på att köra samma koncept i december.
    Vi får ta ett snack du & jag, polarn!

    SvaraRadera
  3. Tja Enzo! Får kanske låna din päls i vinter? Jag hoppas att matte ger upp dessa tankar när det blir snö ute... Fast jag måste ju visa att jag inte är nån fegmes ...

    SvaraRadera
  4. Kul att träningen går bra! Alltid lika kul när man knäcker "koden" och hittar en metod som funkar bra. Lycka till med träningen!

    U-gänget

    SvaraRadera
  5. Kul att det går så fort framåt. :)

    SvaraRadera