Senaste inläggen

fredag 2 oktober 2009

Tiden ramlar på

Jisses vad fort tiden går just nu. Redan fredag kväll, vart har veckan tagit vägen?
Hade inte ens hunnit få av mig pannlampan från kvällspromenaden förrän det ringer i husses mobiltelefon. ”Svara du!” hördes det nerifrån. Det var vedleveransen som stod utanför garaget. Den måste ha kommit en sekund efter att Kasper och jag passerade, för då stod där minsann ingen jättestor lastbil.
Påklädd var jag ju, och lampförsedd, så det var bara att traska ut igen och ta emot. Halv åtta en fredagkväll... Blev tvungen att köra undan bilen trots ett par glas vin innanför västen. Och husse fick purra grannen ur fredagssoffan, för hans bil stod också i vägen.
Nu har vi iallafall fyra kubik att ta hand om i helgen. Precis som jag inte hade annat för mig: rallylydnad på lördag, viltspårkurs på söndag, trettio sidor fransk bok att läsa tills på onsdag – och det tar tiiiiid – och så vanliga jobbet som jag borde göra lite på. Tur att jag övningskörde med lillmatte igår, för det ser inte ljust ut nu för sådant. Hon har börjat på körskola också, så vi måste träna lite mellan varven, så kostnaden inte skjuter iväg alltför mycket.
Nä, nu ska vi se om glassen är klar. Hällde en rejäl skvätt vit kakaolikör i, så nu vill den inte riktigt stelna... Såna smällar får man ta.

3 kommentarer:

  1. Hey där, låter nästan som mitt eget ojande över vardagslivet - välkommen till klubben! ;o)

    Jobbet går åt till en härlig mix av P1, P2 och internt krig (P3?).
    Sedan finns det visst nåt som kallas privatliv, men det var länge sen nu som jag hade koll över det projektet.

    Idag, kurstillfälle 3 i agility. Lycka till med alla era förehavanden!

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!
    Du, den där glassen hade inte jag haft något emot alls! ;-) Hade varit så kul om du och Kasper hade varit med på våra skogsutflykter på lördagar. Nästa Götängens kennelträff bara måste ni vara med!!! Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  3. Enzo: Lycka till idag i busvädret! Vi träffade Perla med matte bl.a. på rallyn.

    Olsen: Glassen var god, men stelnade aldrig riktigt. Får ta i spriten lite senare i tillverkningsprocessen nästa gång, tror jag ... Vi ska verkligen försöka komma på nästa kennelträff, bara det funkar med datumen.

    SvaraRadera