Senaste inläggen

tisdag 27 oktober 2009

Nytt viltspårsförsök

Har ju fortfarande inte fått fatt i någon älgklöv, men jag lade ändå ett kort viltspår nu på eftermiddagen vid 15. Jag har markerat ut två störningsställen som jag tänker dra imorgon bitti, ett med vildsvin och ett med en annan rådjursskank. Har dessutom lagt in spåret på gps:en så jag bör kunna se exakt hur han går i förhållande till spårdragningen. Därtill ganska tät snitsling.

Ska ha med lite skinkost, tror jag, som extra belöning efteråt. Han gillar ju skanken, men har gått förbi den de senaste gångerna i sin iver att gå på färskare spår istället. Håll tummarna att det ska gå bättre imorgon!

Allt är inte godis som rullar. Kaspiskt ordspråk

1 kommentar:

  1. Att jag inte visste att du ville ha en älgskank. Har ett helt ben som du kunde fått.

    SvaraRadera