Senaste inläggen

tisdag 25 augusti 2009

Skogsrunda och getträning

Kasper och jag tog en runda i skogen på eftermiddagen. Hittade bara lite grann taggsvamp (bakgrunden) och två ynka gula kantareller (förgrunden) – ända tills jag stötte på ett ställe med stora fina rödgula trumpetsvampar!

Kasper var till ingen nytta alls idag. Han var alldeles för uppstressad för att vilja söka kantareller. Rätt var det var fick jag syn på ett fint och färskt (såvitt jag kan se) rådjursspår i en gyttjig fläck. Där var därför...

När jag skulle plocka fram svampbilder från kameran hittade jag ett gäng andra bilder från härom helgen när vi var på Skånela marknad. De hade får och getter där för barnens skull, men jag passade på att utnyttja dem till lite Kasperträning.

Kasper var bra nyfiken på getterna från start.
Husse missade att fota när Kasper pussade den här sötnosen på mulen.

Men hallå, Kasper, du har ju en riktig svanhals!

Fasiken, vad knepigt att komma åt med det här gallret...

Det tog en bra stund och flera vändor dit, men till slut låg han fint och väntade på godis framför hagen. Svansen är det enda som inte ligger still...

Sen kom det en pojke som gillar hundar. Kasper blev alldeles till sig av att få träffa en sån trevlig kille. Vet inte vilket som rörde sig snabbast, tungan eller svansen...

Så här gjorde han sig till för pojken efter en liten stund. Borta var alla tankar på de spännande djuren borta i hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar