Senaste inläggen

torsdag 20 augusti 2009

Sökträning

Igår kväll var vi på sökträning med en klickergrupp som bildats nyligen. De har redan träffats någon gång, så Kasper och jag var de mest ovana i gruppen. Vi var fyra ekipage igår: en tollare som var mest erfaren, en cavalier som också var lös fast körde på lite närmare avstånd, en dvärgpinscher som körde med lina och så Kasper.
Jag använde min femmeterslina till honom, och det var ganska lagom. Vi gick ut som tredje ekipage och det var bara nyttigt för honom att sitta och invänta sin tur. Han var ganska tyst, men däremot var ju koppelgåendet inte av denna världen, som så ofta på ny plats med nya hundar.
Första omgången virrade han nog runt en del, mestadels bakom mig, så jag har inte riktigt koll på hur han betedde sig. Men att andra fläckar var intressanta att lukta på är nog helt säkert. Körde med skinkost som belöning hos figgarna, och det gick nog hem hos herrn iallafall.
Andra omgången sprang han nog lite långsammare mellan figgarna, men å andra sidan mer koncentrerat. Det var som om polletten ramlat ner under vilan vad det hela handlade om.
Jag hoppas det blir fler träffar, för det var en rolig gren att träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar