Senaste inläggen

tisdag 11 augusti 2009

Nävekvarn och rallylydnad

Jag har nu fått kallelse med startnr 45 i Nävekvarn den 6 september. Det är alltså ordinarie prov i viltspår det gäller. Jag betraktar detta som ett heldagsevenemang för Kasper och mig med resa och allt, och vi får hoppas på bra väder då denna stora händelse går av stapeln.

Sedan har vi kommit med på en rallylydnadskurs som går i oktober. Vi har ju testat det nån gång tidigare hos Cattlin, och jag tror det är en lydnadsform som är tillräckligt omväxlande för att passa gunstig herrn.

Dessutom har jag lovat vara funktionär på agilitytävlingen som VaBK ska ha i september. Blir spännande att se alla duktiga ekipage på nära håll.

Vad mer som kommer att hända på hundfronten i höst vet jag ännu inte, men det är väl en bra start...

6 kommentarer:

  1. Hej,
    Vad aktiva ni är, lycklige Kasper som har så mycket go i sig,ser honom i brossan Bond! Vi håller tummar och tassar!
    Kul med Rallylydnaden, vi provade på och tror att Hippi kan gilla det framöver men vi skyndar långsamt.Matte hinner inte med!!

    SvaraRadera
  2. Toppen-start!

    Vore roligt att få en fin bild på Kasper till hemsidan.

    På fredag får han en "halvsyster-dotter", Flizan, till Lidinö!

    SvaraRadera
  3. Hippi: Jag tycker det verkar som om Kasper och Bond är väldigt lika till sättet, och Noella kommer att hänga på där mentalt, tror jag. ;)

    Ninni: Ska se vad jag kan göra, borde ta lite nya bra bilder på Kasper, både med och utan nya täcket.

    Kul att ytterligare en gårdis från dej flyttar upp hit. Flizans husse/matte får gärna kika in hit så kanske vi kan ta en dejt framöver.

    SvaraRadera
  4. glæd jer til rally lydnad, det er en rigtig glad måde at gøre lydnad på
    jenni og bardur, som har deltaget i rallykursus, da han var lille

    SvaraRadera
  5. Kul med rallylydnad, ser att din höst också börjar ta form. Om vi är på landet Nävekvarnshelgen kanske du vill titta förbi, det är inte så långt emellan.
    Tina

    SvaraRadera
  6. Tina, jag tittar gärna förbi ert land om det funkar med tider. ;)

    SvaraRadera