Senaste inläggen

torsdag 10 juni 2010

Nacken

Nu står det klart - det är Nacken som kommer till oss. När jag hälsade på sist pratade vi en del om han var alltför lugn. Jag vill ju å ena sidan inte få en svårare hund än vad jag klarar av, men å andra sidan vill jag ju ha en hund med arbetsvilja och uthållighet. Nu menar Anita att Nacken visade prov på just detta på 7-veckorstestet och att han dessutom har en bra av- och på-knapp. Tyvärr har jag inga detaljer än, men jag litar på att Anita valt ut den för mig perfekta hunden.
Nacken hade också den goda smaken att sova med huvudet uppkilat mellan mina hälar när vi träffades sist, så vi har redan börjat bekanta oss med varandra.  

3 kommentarer:

  1. Lita på din uppfödare! Är uppfödaren seriös & kunnig (och jag anar att du valt en bra uppfödere?) så har uppfödaren ett enormt stort intresse av att rätt hund kommer till rätt familj. Lycka till! Kram Lina & Cärla

    SvaraRadera
  2. Är säker på att Anita valt den rätta valpen till dig. Nära nu, måste nog planera in ett Vallentuna besök snart :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det tror jag också. Det känns bra, det här. Riktigt bra. :D
    Tina, klart du måste komma hit och påminnas om hur små labbevalpständer känns. ;)

    SvaraRadera