Senaste inläggen

tisdag 22 juni 2010

Kasper tre år

Hipp hurra för Kasper som idag fyller tre år! Och grattis till alla kullsyskon!
Kasper väckte oss tre inatt (igen!) och insisterade på att få gå ut. Båda gossarna lade därpå rejäla tvåor till mattes förnöjelse. Sen sov vi först till sex, då Lakrits vaknade. Jag gosade lite med handen ner i bädden, varpå vi kunde sova vidare till sju. Jippie!
Nu på morgonen ville Kasper inte ha någon frukost, men han är ändå pigg här ute i hagen. Han får alltså vänta med sitt födelsedagsgodis någon dag.
Igår var Kasper så pigg att han ville hänga med husse på cykeltur utmed sjön. De gick och strosade i kohagen, dessutom. Under tiden tränade jag koppelpåtagning och koppelpromenad med Lakrits. Påtagningen går allt bättre, med godis i andra handen, och koppelpromenaden skedde till övervägande del på vänster sida. Det var bara när vi promenerade i trädgårdens bortre del han flippade ur. Någon katt hade lagt helt oemotståndliga korvar där, och hans normala lyhördhet var totalt som bortblåst. Jag vet inte riktigt hur bestämd jag ska vara med den lille i ett sådant läge i och med att han inte varit här så länge än. Och dessutom vill jag ju att koppelträningen ska vara positiv, så jag var ganska snäll i mitt bortmotande. Får ta en funderare på det där, det blir något vi får träna separat.

4 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen önskar beaucerongänget i Linköping!

    SvaraRadera
  2. Tack för grattisar här och på FB, hälsar Kasper.

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott Kasper! Hoppas det blir massa smask idag.

    SvaraRadera