Senaste inläggen

fredag 1 januari 2010

Gott nytt år!


En önskan om en ny skön sommar...
2009
I början av året fick vi en pensionär i familjen varpå jag bjöd honom till Napoli och vi klättrade upp på mäktiga Vesuvius. Framåt sommaren tog vi den utrotningshotade Saaben ner till Bourgogne för sex härliga avkopplande veckor och intensiva franskstudier. Kasper fick sin första etta i viltspår, men också sin första nolla; Eva och jag höll kurs i viltspår; och Kasper klarade sig bra i KM i rallylydnad.
2010
Året börjar med ett par månader i Skåne och sedan ser jag fram emot en avancerad klickertränarkurs som pågår hela året. Ett träningsläger med VaBK står också på schemat i maj. Kanske åker vi en vecka till Grekland, och sedan ser jag fram emot en svart skönhet i huset.
Kasper behöver få ordning på viltspårningen så han kan starta i öppen klass igen. Dessutom skulle det vara kul att testa en rallytävling i skarpt läge. Kasper behöver dessutom utvecklas till att bli en bra storebror.

5 kommentarer:

  1. Gott Nytt! Underbara bilder i bloggen. Vi har tyvärr inte haft soligt väder så även om det är snöigt och vackert ute, har kameran fått stanna hemma.
    Betyder "svart skönhet" det jag tror? :-) Har ni tingat en valp hos Thorsvi eller någon annanstans? Spännande!
    Ha en fortsatt fin helg.

    U-gänget

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att ni inte haft sol, ni bor ju inte så många mil norrut.
    Du gissar rätt på svart skönhet. :D
    Jag hoppas och håller alla tummar för en valp från Thorsvi, men vet gör man ju inte förrän det är dags. Därför vågade jag knappt skriva det, men så vidskeplig får man ju inte vara, så jag tog mod till mig till slut... :)

    SvaraRadera
  3. Vad skoj med valp! :-) Håller såklart tummarna att allt går vägen.

    Nej, vidskeplig ska man inte va, det blir som det blir ändå. Dessutom tycker jag personligen att det är roligt att dela med sig av planer och förhoppningar. Går det inte som planerat, ja då får man ta det då. Men drömma måste man få göra... Tänk vad livet vore trist annars! :-)

    SvaraRadera
  4. Åh, ni ska vara ett par månader nere i Skåne? Låter trevligt, tycker jag som ju kommer därnere ifrån. :)

    Valp på gång? Spännande! Men det verkar alltså inte bli en beauceron.... du gav upp om den rasen? Synd, men om jag gissar rätt på vad du ska ha nu så verkar det ju också bli en trevlig ras.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Åsa A: jag har inte gett upp om beauceron på sikt, men så som vi bor nu och så som jag vill träna så känns en jaktlabbe mer rätt. Om vi nån gång flyttar på oss kan det möjligen bli aktuellt med en båsse, vi får se. Tycker absolut att de verkar helmysiga, och jag följer ju dina fyra med spänning. ;)

    SvaraRadera