Senaste inläggen

tisdag 5 januari 2010

Siri Houdini

Jag var rejält trött igår kväll och lade mig rätt tidigt. Hade nattat Kasper under sin fleecefilt i köket, där han verkade komma till ro direkt. Katten Siri var instängd i tvättstugan med mat, vatten och låda. Så kom husse upp och lade sig också och det skånska huset kom till ro.

Gissar att det var nån timme senare...

Något attackerar handtaget till vår stängda sovrumsdörr. Smäll! Paus. Smäll!
Det var Siri Houdini som brutit sig ut ur tvättstugan och ville in i sovrummet där hon brukar sova. Husse öppnade dörren och vips hade jag en svart katt promenerandes vid min huvudkudde. Jag höll kvar katten så husse kunde ta den för ny deportation.

Siri hade alltså smugit förbi Kasper i köket utan att han märkte nåt...

Nu har Siri gömt sig nånstans i tvättstugan, dörren står på glänt i mitt synfält. Tänkte att hon kanske vill ut en sväng trots snöandet. Kasper vill ideligen fram till dörren, men när jag nejar vänder han och får leka med kossan istället. Får se hur det här går...

3 kommentarer:

  1. Hehe, Kasper måste ha varit trött om han missade en sån sak.... :)

    Hoppas ni får det härligt nere i Skåne och att det funkar hyfsat med katt och hund.

    SvaraRadera
  2. Så ni fick en kitzemitze på köpet? :o)
    Tänker mig att K inte har några större problem med Siri - kompis som kompis, men funderar över vad Frk Katt ska tycka om att vänslas med Herr Hund... Ser fram emot fortsättning...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Åsa A: ja, trött och dold under fleecefilten. Katten måste nämligen ha spatserat precis förbi, för just där Kaspers bädd står är det en smal dörrpassage.

    Enzo: vi har katten lite på prov. Går det åt skogen finns en reservperson att hysta över henne till.

    SvaraRadera