Senaste inläggen

lördag 9 januari 2010

Runt, runt, runt ...

Jag lärde ju Kasper att gå i cirkel runt mig häromsistens. Så, någon dag senare, läste jag i Eva Bodfäldts blogg om att hon lärt Zakk att gå runt bord, stolar osv.
Nu ikväll blåser det en så rejäl nordostan att Kasper valde att gå bakom mig när vi gick i motvind på kvällspromenad. Inte heller jag tyckte det var direkt skönt, så promenaden blev kort.
Istället tänkte jag att jag fortsätter träningen med Evas metod. Och två pass senare går han runt en stol på golvet på kommandot Runt. :D

Dessutom har jag de senaste dagarna tränat mer fasthållning av apportbocken, och han blir säkrare och säkrare på det. Det har sina fördelar med taskigt utomhusväder – jag får ändan ur och tränar vissa behövliga bitar inomhus istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar