Senaste inläggen

tisdag 14 december 2010

Gyllene Anden

Bilder kommer! Har inte haft tid. Men jag måste ju kort berätta att vi var på Gyllene Anden, Thorsvis mock trial, i söndags, Lakrits och jag. Lakrits för att träna passivitet och jag för att fota. Kallt var det, bilen visade -7 på ditresan och -16 på hemvägen. Välorganiserat var det och varm, välbehövlig korv förgyllde dessutom mot slutet.
Slutresultat:
1. T. Glenburgie (Mocca)
2. T. Glenallachie (Alliz)
3. T. Glenlossie (Extra)
4. T. Miltonduff (Skye)
5. T. Glen Spey (Speys)

De där G2-orna är bra svårslagna ...

Vinnaren Åsa har fångat en bild av oss.

Hur gick det med passiviteten då? Jag är ganska nöjd. Han pep aningen ibland, men höll sig relativt stilla och tittade uppmärksamt på de äldre hundarna som fick jobba och ha kul. Han var ljudligare mot slutet, men då tror jag det var kylan som gjorde att han fått nog. Totalt sett var det nog en lite väl lång tillställning för honom, men det fanns ingen möjlighet att plocka in honom i bilen för den stod för långt bort.
Jag gick iallafall undan med honom från den kalla lössnön och skaren efter drygt halva grundomgången. Det var lite mindre kallt på vägen och där kunde vi röra oss lite emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar