Senaste inläggen

tisdag 20 maj 2008

Värsta hundlivet idag

Idag har det varit fullt ös. Vi började med att cykla några kilometer i morse. Först ville inte Kasper, men när jag väl fått igång honom var det han som drog mig när jag vill cykla långsammare av hänsyn till honom. Då var det ju lika bra att öka farten, inte riktigt meningen att lille han skulle dra hela ekipaget. Han kanske tränar inför nån slädsäsong eller så...
Sen fick han besöka en tillfällig dagmatte när jag skulle in till stan på ett möte. Inger har en annan hund som daghund, en åttaårig cockerspaniel, så lekkompis fick han också. Cockern var visst inte lika förtjust, utan tyckte mest Kasper var en lite väl jobbig slyngel, tror jag.
Väl hemma igen fick han inte vila länge förrän det var dags att åka till Cattlins ringträning 4(5). Det går bättre och bättre. Han går fint när vi går runt i ring, kan ställa upp sig snyggt - några sekunder. Om det inte är nån intressant hund precis bakom, eller så, förstås. Sen pockar han på godis - får han inget med det samma för att jag vill dra ut på sekunderna testar han gärna att sätta sig eller backa. Det brukar man ju får beröm för annars! Bordet hade vi övat lite, så det gick också bättre idag. Det svåra sen blir ju att klara alla dessa moment med mängder av nya, helt okända hundar tätt inpå. Vågar inte tro att Kasper ska klara det... Sen kommer vi att få nedslag på tänderna, hur mycket påverkar felaktiga tänder egentligen?

4 kommentarer:

  1. hej
    hvilken bidfejl har kasper ?

    hilsen jenni

    SvaraRadera
  2. Han har underbett samt en stor övertand som till följd av det står snett ut.

    SvaraRadera
  3. hej igen

    hm det er ikke så godt

    hilsen jenni

    SvaraRadera
  4. kasper vill komma i form inför badsäsongen. det fattar du väl.. 8-)

    SvaraRadera