Senaste inläggen

fredag 30 maj 2008

Varvet runt

Det var ett bra tag sen nu jag tränade klossträning, så jag var lite nyfiken på om Kasper skulle komma ihåg det. Men visst! Lade ner the Heritage Illustrated på golvet - skönt att den fortfarande kommer till användning till något - och vips var framtassarna uppe. Förra gången fick jag honom att ta några steg åt sitt höger med bakbenen, ikväll gick vi runt nästan ett helt varv.
Dags att höja kriterierna och börja ställa mig i vinkel mot honom istället för mitt emot. Får bli imorrn kanske, för nu har han somnat så sött.
Bra läsning om klossträning finns här: http://www.klickerklok.se/bakdelskontroll.php


Hellre bartass än boklös. Kaspiskt ordspråk.

2 kommentarer:

  1. Hej Hej!

    Ja troligen så kommer det vara vi som ska vara med i nästa nummer =) "Ohanterlig hund" hetter det hehe... Kanske Benson det ;-) Synd att du inte har ngn GB som man kan skriva i. Eller finns det här?
    Kram/Helena och Benson

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har jag ingen gästbok, men det går bra så här. ;)

    Ska bli kul att läsa om ohanterlige Benson :D, ska hålla utkik i brevlådan efter nästa nummer av Härliga Hund.

    Är han lugnare nu som kastrerad?

    SvaraRadera