Senaste inläggen

måndag 5 maj 2008

Matte har fått fnatt


Matte är tokig - nu har hon anmält mig till en stor utställning. Hon vill jämföra mig med andra gårdshundar! Det borde hon väl veta att jag är bäst, snyggast, vackrast, stiligast... ja, helt enkelt en stjärnhund.

Bara för det ska jag busa som sjutton, hoppa istället för att trava, ställa mig med svansen mot domaren, och slicka domaren i ansiktet när han kommer för att beundra mig på nära håll.

Den 2 juli i Almare-Stäket är det som gäller. Håll tassarna för mig!

Hoppet är det sista som överger hunden. Kaspiskt ordspråk.

2 kommentarer:

  1. Hej Kasper,
    Klart du ska sopa banan och visa var ribban ligger. För en sån stilig gosse med glimten i ögat finns ingen konkurrens. Jag håller alla tassarna för dig.
    Jag får växa till mig lite mer innan matte drar med mig på sånt.
    Lite spännande att träffa många nya Gårdisar blir det ju och vi känner ju så för varann i vårt släkte!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar gårdshundar, det är sant! Ikväll träffade jag en välluktande tik, men jag var ganska artig mot henne ändå. Tja, för att vara mej, alltså.

    SvaraRadera