Senaste inläggen

söndag 28 mars 2010

Premiärcykling

Tog fram cykeln sommartiden till ära. Som tur var räckte det att pumpa däcken lite, så var den redo för nya säsongen. Kasper fick hänga med på premiärturen. Vi tog en långsam runda på 3,5 km bara, gäller ju att ta det lite lugnt med honom i början. Han verkade tycka det var kul. När jag gjorde ett par stopp för att han skulle få kissa lite tittade han undrande på mig. Varför kör vi inte, matte?
När vi kom hem gjorde jag misstaget att släppa honom ett par meter framför huset. Tänkte att nu är han trött och  går fram till dörren i väntan på att bli insläppt. Det jag hade missat var nån människa nere i korsningen som antagligen hade en hund med sig, för så snart jag släppt satte han av i full karriär ner dit. Jag skyndade in efter visselpipan och satte igång att blåsa. Vips var han tillbaka igen och fick godisströssel på golvet. Felbedömning från min sida... Skönt ändå att visselsignalen satt idag.

4 kommentarer:

  1. Tänk att du ff glömmer i bland att din hund har ett extra reservbatteri gömt under svansen... Gött att visselpipan funkar! Slutet gott, allting gott. (Helst tuggbart gott, säger E)

    SvaraRadera
  2. Nja nya tricks går förvånandsvärt fort att lära in just nu, hon verkar ha fått orimligt mycket energi sen kursen. Eller är det kanske jag som har fått det? :) Vad skönt att han vände på visselpipan!

    Vilka fina träningsloggar du skriver förresten

    SvaraRadera
  3. Lite lätt avis på din cykeltur. Våra hojar är delvis snötäckta fortfarande och måste def. genomgå en spa-behandling innan de är farbara. Men det kan väl bli en lämplig påsksyssla kanske? ;-)

    Har du förresten sett Anitas taffliga bilder på Guinness? Den vovven ser visserligen alltid ut som om hon håller på att plågas ihjäl när matte fotar, men jag tycker du ska skicka dit Rolf på ett "mission possible", d.v.s. att ta en stilig bild på den havande modern. :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Titta på dehär :)
    http://www.youtube.com/watch?v=GnZSTkycovg&feature=player_embedded

    SvaraRadera