Senaste inläggen

måndag 15 mars 2010

Snart klickertränarkurs

Nu börjar jag bli rätt rejält less på vintern. Här blir det mest koppelpromenader och det är svårt att få till gnistan att träna så mycket,  tycker jag. Stigarna är inte uppgångna och skaren är förrädisk. Till och med Kasper brakar igenom med ojämna mellanrum nu.
På torsdag och fredag har vi den första etappen i klickertränarkursen. Känner mig hemskt ur form och är rädd att Kasper bara ska balla ur i ren glädje över att det äntligen händer något.
Efter två heldagar kommer vi att känna oss totalt möra, har jag en känsla av.

4 kommentarer:

  1. Är det redan dax, va skoj. Kasper kommer vara trött i helgen i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Det ska bli jättespännande att läsa om hur kursen är!

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att Mr Speedo är laddad för rejs. Kanske, kanske att snön hinner smälta lite till så att du/ni kan cykla lite med honom innan kursen? Om inte, ladda med en stooor portion tålamod och en gnutta humor, så kommer det att gå bra.

    Skarsnö är inget för rejssugna hundar - Enzo instämmer helt och fullt

    SvaraRadera
  4. Anna: Snön smälter här i backen precis lagom mycket för att det ska bli absolut glashalt, till och med om man har icebugs på sig. Så cykling kommer inte på fråga, tyvärr. Normalt brukar man ju kunna cykla lite i mars, men, men...

    Måste gå och botanisera i köttdisken efter nåt extragott att ha som belöning, tror jag, är nog bästa sättet - förutom tålamod och humor, då - att få honom att visa sig från sin mer välvilliga sida.

    Tina: Både Kasper och jag kommer nog att vara uttröttade i helgen, men jag ska hänga med och kolla på en labbeträff på lördag, så jag får väl sova på söndag istället...

    Jenny: Det ska verkligen bli spännande! Ser fram mycket mot kursen, även om vi är osedvanligt uselt förberedda just nu. Rapport kommer... :)

    SvaraRadera