Senaste inläggen

onsdag 24 mars 2010

Kort rallyträning

Tog med mig Kaspers matskål med färskfoder ut till vändplan i morse. Hade preppat med en liten minirallybana nedklottrad på en fusklapp, så jag skulle veta var nånstans det skulle bli bra att ställa ner skålen som externbelöning. Kasper tyckte det var mycket intressant att promenera iväg med matskålen så där...

Han hade iallafall sinnesnärvaro att göra toalettbestyren på vägen dit, så jag satte ut skålen och så ställde vi upp oss. Det blev precis lagom mycket störning med en barnfamilj som skulle hoppa in i bilen ett par hus bort.

Vi startade med fokus. Jag satte honom och gick ett varv runt (det moment vi fick tio minuspoäng på i höstas). Den här gången gick det jättebra. Han kikade lite bortåt matskålen/barnen (samma riktning), men satt kvar. Sen gjorde vi en 360-graders högersväng följt lite längre fram av en 270-graders vänstersväng. Där tappade han lite position och jag kände att kopplet sträcktes lite.
En högervinkel följt av en 180-graderssväng ledde till det avslutande momentet Fronten, som nu gick jättebra sedan jag börjat med targethand. Jag flyttade kopplet till vänster hand strax före momentet, kör handtarget u-svängen runt så han sätter sig framför mig. Sedan ett steg, sitt, två steg, sitt, tre steg, sitt där jag backar och han går framåt. Det momentet satt osedvanligt bra för att vara utomhus. Nu var det rak bana till matskålen, så jag klickade och sade varsågod. Snacka rusning bort till matskålen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar