Senaste inläggen

lördag 4 april 2009

Våren är här

Idag har det varit ett härligt vårväder, på eftermiddagen var det 16 grader, antagligen ännu mer lite tidigare på dagen. Jag har mest ägnat mig åt icke-hundiska saker, som att övningsköra med dottern, köpa penséer och planteringsjord, handla i Täby C, köpa lite nya krukor. Kasper har ägnat större delen av dagen åt att bättra på sin solbränna.
På eftermiddagen skulle blommorna planteras. Då var Kasper med, förstås, och skulle kolla att allt gick rätt till.
När jag öppnade en jordpåse med spaden sprätte det lite jord. Då skällde Kasper till ett par gånger – det kanske var farligt! Något som attackerade matte? Sen fick han komma fram och nosa, och då var det helt okej. Matte hade ju köpt naturgödslad jord, och det smakade ju inte alls dumt.
När jag sen började plantera penséerna blev det mängder av små skojiga svarta plastgrejer över. De kunde man ju norpa åt sig och springa och lattja med. Efter fem tyckte jag det räckte, och lärde istället ut att de där roliga plastgrejerna hette kruka. Sen fick han vackert apportera in de fem krukorna, och det gick jättebra. Eller, iallafall fyra och en halv. Den sista ville han plötsligt ha dragkamp med, och tåliga är de ju inte, så jag blev stående med ena halvan medan Kasper lyckligt lattjade iväg igen med den andra.
När husse sen kom hem och jag skulle visa att Kasper lärt sig att apportera krukor, gjorde han det givetvis inte alls längre.

1 kommentar:

  1. Å vad härlig att få låta lite vårkänslor ta över och få busa med matte. Hippi njuter också av att få ligga i lä och gona sig i solen.

    SvaraRadera