Senaste inläggen

onsdag 3 december 2008

Spontant krypande

Sedan jag spelade in den lilla krypövningsfilmen har vi tränat kryp ett par gånger till med target stick. Vi har kommit så långt att Kasper kryper två–tre steg, men emellanåt får han fortfarande upp rumpan, så jag har inte avancerat mera.
Så kom han upp till mig idag efter att ha legat och sovit på förmiddagen. Jag tog fram klickern och lite godis och tänkte passa på att träna utgångsposition. Först ville jag se vad han bjöd frivilligt när jag ställde upp mig. Ett ligg fick jag. När jag inte klickade på det så kröp han ett steg!
Då var jag ju bara tvungen att klicka, och sen körde vi spontankryp och klick hela passet.
Helt otroligt att han redan bjöd på detta helt spontant, trots att vi tränat det så lite och det var över en vecka sen sist. Visserligen tycker han att det räcker med ett krypsteg, men vi får avancera så smått med högre krav, nu tyckte jag att det gott räckte för att få belöning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar