Senaste inläggen

onsdag 10 december 2008

Fokuserad skogspromenad

Idag gick Kasper och jag upp till stenskogen för första gången på ganska länge. Han var så lugn att jag bestämde mig för att släppa honom. Jag körde omväxlande med Nära och Fri beroende på terrängen - vill gärna ha lite överblick med glesare skog där han får springa fritt så jag ser att varkenmänniskor eller djur finns inom synhåll.

Att få springa fritt är ju helkul, men ökar samtidigt stressnivån. Ett par gånger fick han tokspel, men då fick han komma in och lugna ned sig. Att gå Nära helt lös i skogen hade aldrig fungerat för ett par månader sedan, men nu ser man verkligen hur han anstränger sig att göra som jag vill. Att han sen ibland glömmer sig lite när det dyker upp en intressant doft eller så är en annan sak.

Lite godis i ett träd, några hopp över nedfallen trädstam och lite bollkamp när vi kom ned till en grusplan fick fullborda det hela. Kasper var nöjd och sov fint efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar