Senaste inläggen

torsdag 27 januari 2011

Ny sele

Idag åkte vi till Arninge och kikade på selar. Jag hade sett ut på webben ungefär vad jag ville ha. Jag började med att kolla om den sele han redan har i storlek M fanns i en storlek större. Den selen är jätteenkel att ta på och den har han kunnat ha i drygt fem månader. Den får nu istället bli Kaspers reservsele. Och jag hittade en i storlek L, fast bara i en tråkig grå färg. Jag provade och den passade ju. Men så fick jag syn på Hurttas fina nya Lifeguard Y-sele som jag kikat på online. Den kostade 249 kr att jämföra med den andra i storlek L som kostade 565 kr. Inte så svårt val att prova Lifeguard-selen också. Lite mekigare att ta på, man måste krångla igenom benet, men när jag justerat in den satt den riktigt fint. Och i samma klargula färg som hans halvstryp, med invävda reflextrådar. Valet var givet. Denna är i storlek 90, hoppas det räcker tills han är fullvuxen. Det finns en bra bit att spänna ut iallafall.
Bild kommer senare på denna sele, den blev så snygg på honom. Tills vidare får ni hålla tillgodo med denna produktbild.

2 kommentarer:

  1. Snygg sele! Jag är bara nyfiken, varför väljer du att ha sele på honom istället för vanligt halsband eller retrieverkoppel? Jag använder bara sele när det är ok att dra i kopplet eller linan som ex. vid spårarbete eller skidåkning. Nyfiken i en strut.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Ah! Nej, det är inte istället för halsband/retrieverkoppel. Jag har sele i bilen (äger ingen kombi) plus att jag tänker ha den i framtiden till cykling och spårning.
    Förstår din undran ... :)

    SvaraRadera