Senaste inläggen

onsdag 28 april 2010

Ryggficka och humlor

Äntligen har det blivit av att vi fotat min nya ryggficka. Jag är ingen sömnadsglad person, men känner mig helnöjd med resultatet.
Det syns inte, men västen har svarta detaljer på framsidan, så svart funkar bra som helt avvikande färg. Det hela gick på mindre än en hundring - fast då hade jag ju västen sen tidigare, förstås.

Det går utmärkt att få fatt i långa taxleksaken, lägga bak ett koppel osv. Spårlina funkar säkert det med, men det har jag inte provat än.

Förresten har jag börjat klicka för humlor nu. Världen verkar plötsligt vara full av såna där bumliga humlor, slöa och sega. Både ute och inne. Kasper är så nyfiken och ska på dem och nosa så snart han får syn på en. Skälla lite också, om de rör sig. Nu har jag börjat klicka när han ser dem, och vid senaste humlan på eftermiddags-promenaden vände han sig direkt till mig när jag sade Bra (hade ingen klicker i handen). Så klart han fick en godis för det. Och sen var vi förbi...

4 kommentarer:

  1. Fiffisch väst! Man kan nog aldrig ha för många fickor som hundägare. Kanske skulle man satsa på en ficka med galoninsida för smarrigt, kladdigt karra som därmed blir lätt att torka ur?

    Det där med humlor känner vi igen här på Vallmovägen. Skrattade åt E häromdagen när jag satt på framsidan och läste i solen. E låg blixtstilla som en liten sfinx för på nosen hade en litet bi parkerat. Han satt så snällt och lät biet pusta ut en stund innan det flög vidare i vårsolen. :D

    SvaraRadera
  2. Den blev ju riktigt snygg! Om du vill byta jobb någon gång så kan du alltid ge dig på västproduktion. :-)

    SvaraRadera
  3. Tackar! Nån västtillverkare blir jag aldrig. Mitt tålamod när tråden hoppar ur, nålen går sönder osv. är ytterst begränsat. När andra nålen på raken gick sönder (kör tydligen som en riktigt rejserförare...) valde jag att göra det allra lilla sista för hand. Men då svär jag istället av att bli stucken... :)
    Ficka med löstagbar galoninsida vore nog bra. Köpte ju Canis godispåse, den är galonad på insidan, funkar i fickan, men är egentligen lite för stor för min smak.
    Förbättringsdesigner skulle jag kunna bli, men verkställare - nä tack.

    SvaraRadera
  4. Har du prövat klickern? Kanske funkar lika bra för tvåbeningar? När du ser en symaskin: klick o godis, när du ser symaskinsnålen: klick o godis, när nålen går av: klick, klick o dubbelgodis! Rejsa på så blir det massor av klick o godis! Gör säkert susen för motivationen! Fast många o långa promenader lär krävas efter godisintaget, men då kan du klicka doggen istället! :-)))

    SvaraRadera