Senaste inläggen

fredag 23 april 2010

En Lakrits!


Lånar denna bild från Thorsvis hemsida.
En av hanarna med vitmålad fläck är min lilla Lakrits!
De kommer att få officiella whiskynamn som börjar på A, så vi får väl avvakta först vad detta namn kommer att bli, innan jag bestämmer namn definitivt. Men Lakrits har satt sig ganska bra, det kanske blir hans vardagsnamn. Tjoho!
Valparna äter och växer som de ska och det känns hur härligt som helst att det gick så bra som det gjorde med både Guinness och de sex valparna. De föddes alltså den 21 april, vilket innebär att de är åtta veckor på min mammas födelsedag, en knapp vecka innan Kasper fyller tre år. Leverans lagom innan midsommar, kan det bli mer perfekt?!

5 kommentarer:

  1. Vad skoj att du får en lillebror till mig! Han blir säkert både snygg och duktig. Som jag alltså... :-)

    Hälsningar från Mocca

    PS. Matte hälsar och grattar! Hon säger att lakritsbiten nog blir rätt duktig på att busa också, för det är jag med, tycker hon.

    SvaraRadera
  2. Tjena Mocca,
    Än är allt bra, för matte gav mig just ett härligt ben i glädjeyran över lillebror. Så länge han inte kommer och snor det, så...

    Beträffande snygg kompletterar vi nog varandra - en blondin och en svarting. Och beträffande duktig ska jag snart lära honom allt bus jag kan. :D

    Hälsningar Kasper

    SvaraRadera
  3. Kul, det blir en spännande sommar!

    Pompe hälsar att öppna dörrar är "plättlätt" bara hoppa upp och sätt framtassarna på handtaget, precis som dom 2-benta gör!!!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Här händer det grejer!
    Har varit off-line ett par dagar, klart att det ska passas på att valpas då!
    Grattis till en liten Laktrits!
    & grattis till Kasper som nu blir storebror.
    Tänker på farsan Baloo i djungelboken... "ska lära dig allt jag kan..." ;o)

    SvaraRadera
  5. Hmpf, så där sade katten Siri oxå om dörrhandtag, det hjälpte inte...
    Baloo är en rätt kool Björn med hjärtat på rätt ställe, så honom liknar jag gärna.
    Hälsning Kasper

    SvaraRadera