Senaste inläggen

torsdag 22 april 2010

Rallyträning

Ikväll var det dags för rallyträning igen. Kom lite tidigt och hade nästan fått klart en bana när Agneta G dök upp med basenjin Thella. Vi finslipade banan tillsammans och gick en liten promenad medan några andra ekipage hade skotträning. Traktens fotbollslag hade också träning ikväll lite längre bort, så störning fick vi.
Jag körde banan tre gånger, varav jag belönade enskilda moment några gånger de första omgångarna. tredje varvet körde vi rakt igenom. Då tittade Agneta på oss och jag fick veta att det inte varit några koppelsträckningar (bra!) men att jag går lite framåtböjd. Likaså gjorde vi någon stegmiss vid skylten 1 steg-stopp-2 steg-stopp-3 steg-stopp. Hon trodde absolut vi skulle klara oss om det varit tävling. Kanonbesked! Jag får försöka komma ihåg att sträcka lite mer på mig och så får vi träna 3-stegsskylten lite extra nu.
Thella är följsam men lättstörd. Hon får koncentrationssvackor när hon får syn på någon annan hund eller människa. De ska därför inte tävla än utan träna lite mer först.

Nu när jag kom hem läser jag på Thorsvi-bloggen att Guinness har valpat. Det blev en akut historia med två döda tikar, men också tre + tre levande puppies. Därmed vet jag ännu inte om det räcker till någon valp till mig, utan jag får vänta och höra imorgon. Usch, vad jobbigt! Vill såklart ha en, har ingen reservplan om det inte blir så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar