Senaste inläggen

torsdag 18 februari 2010

Hund bättre än katt

Det visste jag ju sedan tidigare, men några ytterligare anledningar som klarnat för mej de här senaste sex veckorna:

  • Katten hoppar omkring på tangentbordet. Verkar särskilt förtjust i kommatecken.
  • Katten stryker sig mot datorskärmarna varpå hårstråna suger sig fast av statisk elektricitet. Fysiksalens gamla ebonitstav och kattskinn blixtrar fram i medvetandet.
  • Katten hoppar upp på bänkar och bord. Äter upp det träningsgodis jag lämnat framme vid klickern för framtida hundträning. Så står jag där utan belöning.

6 kommentarer:

  1. Asså, man kan nästan summera det som att hund är mer kontrollerbart än katt.
    (Även ifall man i vissa situationer med sin hund inte alls upplever det just så...)

    SvaraRadera
  2. Just precis. ;)

    Men gråa hår får man nog av bägge.

    SvaraRadera
  3. Hund få det bli! Fast Luma tycker att Katt is the shit, hon skulle gärna ha en egen att snosa in sig med...

    SvaraRadera
  4. För att inte tala om vad bra kattlådan är när man skall gömma goda grejer!!!!!

    SvaraRadera
  5. Vi hade en katt som aldrig gick på bord eller diskbänkar. Ingenting åts upp, kunde lämna vad som helst framme och hon rörde ingenting!
    Av en hund är man älskad av en katt är man utvald?

    SvaraRadera
  6. Hahahah xD jag säger ju att katter älskar hundgodis :P Musse brukar ju bitas och sätta klorna i mig så det blöder om jag har en liten hundgodisbit ;)

    SvaraRadera