Senaste inläggen

söndag 28 februari 2010

Vårkänslan övergick till vinter igen

I morse upptäckte jag snödroppar invid husknuten och solen sken. Jag hade lite jobb att göra klart, sen skulle vi åka ner till havet och njuta av dagen.
Väl där nere hade solen hunnit gå i moln och det blåste snålblåst. Vi utmanade dock vädret och tog en promenad längs stranden och kokade kaffe på min lilla gaslåga. Det värmde gott.

På hemvägen upptäckte vi ännu ett vårtecken (?): man hade släppt ut korna på heden. De hade den goda smaken att söka skydd bland träden, för ute på öppen mark var det inte kul, ens för en ko.

2 kommentarer:

  1. Det ser onekligen kallt ut. Men några snödroppar har vi inte sett ännu men min störstqa rododendron tittade upp ur snötäcket.

    SvaraRadera
  2. Själv ser jag lite av en av mina rhododendron också, men det är bara tack vare att just den fått lite skydd av hustaket... Hoppas inte de knäcks, bara...

    SvaraRadera