Senaste inläggen

fredag 25 juli 2008

Snart semester igen

Nu är det varmt och skönt, nästan som i Grekland. Till och med Kasper är rätt spak på dagarna, men på kvällen blir han full av liv. Nu återstår ett par dagars jobbande för att få klart alla lösa trådar i nästa vecka, sen bär det av söderut.
Kasper och jag ska till Tollarp, ska bli jättekul att träffa så många andra gårdshundar. På fredagen väntar föredrag, på lördagen utställning, på söndagen kurs i viltspår. Dessutom ska vi bo i tält, han och jag. Undrar hur det kommer att gå... Hoppas han faller ihop av trötthet istället för att riva tältduken för att det finns en massa andra hundar utanför...
Husse hänger med till Skåne, sen cyklar han via Bornholm ned till Rügen. Sara tar tåget ner till Skåne mitt i veckan, så åker hon, Kasper och jag färja från Trelleborg till Sassnitz några dagar senare. Sen väntar en vecka i Tyskland. Vaccin mot dvärgbandmask är inhandlat och en lista på några närliggande veterinärer har jag skrivit ut, så allt sånt borde vara i ordning.
Ska nog sätta upp tältet imorgon i trädgården så lillvovven får ta sig en titt på det innan det bär av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar