Senaste inläggen

fredag 18 juli 2008

Senaste Härliga hund

Jag har väntat otåligt på senaste numret av Härliga hund, nr 7/2008, för där skulle Kaspers kurskompis från första valpkursen vara med: rhodesian ridgebacken Benson med matte Helena. Först idag låg den i brevlådan... hade den varit inne och vänt en vecka hos nån granne, tro?
Iallafall var det intressant läsning om hur Helena lär sig stävja :D och lugna Benson när han blir uppvarvad. De ska visst vara med i nästa nummer av tidningen också. Kul!
Men så bläddrade jag vidare i tidningen, och vem får jag se på sidan 72 om inte lille gosekillen Kasper! Jag hade skickat in några bilder till deras tävling, men där hade han alltså inte kommit med, utan bilden var publicerad bland Läsarnas bästa bilder på Härliga sommarhundar. En riktigt bra bild, om jag får säga det själv. Vet inte om det är jag eller husse som tagit den.

Kasper blev glad igår när han fick följa med till Arlanda och möta husse. Det var spännande inne på termnalen, särskilt när man fick hälsa på två stora *nånting* sennen-hundar (tror jag det var) som också väntade.

För ett par dagar sen var vi på Drottningholms hundöar så Kasper fick springa av sig lite. Tog ett par mobilbilder, ska se om jag kan publicera dem lite senare. Där träffade vi bland annat en whippet som ska vara med på den lure coursing-tävling som ska hållas här i Vallentuna i slutet av augusti. Ska verkligen försöka gå dit och kika, att kolla på såna snabbspringande hundar är ju inget man gör varje dag, precis. Och lure coursing har jag bara läst om, aldrig sett i verkligheten.

1 kommentar:

  1. Hej Kasper-namne! Råkade se att det fanns en hund till som heter samma som jag! Va kul att läsa om dej! En del likheter har vi allt, men du måste lära dig hur skojigt det är med vatten! Så ska jag försöka lära mig hur skojigt det kan vara att "arbeta". Inte lätt med en så lat matte... :-)
    Här får du adressen til mig, ifall du skulle vilja hälsa på och läsa lite om MITT hundliv! http://www.belof.se/
    Där är det bara att klicka på mitt porträtt!
    Kasper (med matte)

    SvaraRadera