Senaste inläggen

fredag 17 juli 2009

Kris i skogen!

Ja, vad tror ni? Att Kasper försvunnit igen? Lös var han ju, så det är en möjlighet. Men, nej. Ormbett då? Nej, inte fullt så krisartat.

Men jag hittade ett gäng kantareller på det mest oväntade ställe på vår skogspromenad – och hade inget att ta dem i! Snacka kris. Så vad göra?

Jag satte Kasper ned och hällde ut allt hundgodis jag hade i godispåsen. Rätt mycket godis var det, för jag hade just fyllt på innan vi gick ut. Så fick han sig ett rejält närsök medan jag plockade kantareller och lade i hundgodispåsen (har sköljt dem efteråt, så det är nog ok). När Kasper sökt klart sitt godis kom han och vi tränade lite kantarellsök. Han markerade i och för sig bara kantareller jag redan sett, men han kom ändå ihåg vår träning från förra sommaren. Kul!
Nu hade jag ju ingen belöning att bjuda på längre, mer än en repleksak som inte var så kul just nu, så hans intresse falnade efter en stund. Får absolut ge mig ut i skogen igen med både köttbullar och svampkorg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar